Monday, February 8, 2010

KURABIYE TAKLIDI YAPAN POGACALAR





Bu tarifi bana kardesim verdi. Pogaca yemeyi cok severim ozellikle peynirli olursa.. Mis gibi bir pazar kahvakltisinda cayimin yaninda peynili pogacam olsa ohh daha ne isterim.. Ama malum bebekle pogaca falan yapmak mumkun degil. Halime aciyan kardesimde hamuru kolay olan bi pogaca tarifi verdi bana.. Ustelik uzerindeki ekmek kiriklari dolaysiyla ayni kurabiyelere benziyorlar..
Hamur icin gerekli olanlar
  • 2 su bardagi yoğurt
  • 1 su bardagi sıvı yağ
  • 4 su bardagi un
  • 3 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Uzeri icin ekmek kirigi
  • Ici icin arzu ettiginiz bi ic hazirlayabilirsiniz - peynir - kiyma- patates
Daha sonra hamuru 4-5 saat dolapta dinlendiriyorsunuz.. Uzerini strec ile kapatip dolaba aksamdan da kooyup sabah erkenden icini doldurup kahvaltiya hazir edebilirsiniz.. Ben dolapta 2 gun beklettim, bebek yuzunden bi turlu hazirlayip pisirmeye vaktim olmadi.. Ama iyi de oldu bir pazar kahvaltisina denk geldi.
Hazirladiginiz hamuru rulo yapip kucuk parcalara boluyorsunuz.
Ve onlardan yuvarlaklar acip icini istediginiz bi icle dolduruyorsunuz.. Peynirli- patatesli- kiymali.. Ben peynirliye bayilirim..
Kucuk toplar yapip hic biseye bulamadan ekmek kirigina batiriyorsunuz hazirladiginiz pogaca toplarini.. ve Tepsinize diziyorsunuz..
Onceden isitilmis 200 C firinda kizarana kadar pisiriyorsunuz.. Oldukca yumusak ve lezzetli bi pogaca elde etmis oluyorsunuz..
Ben afiyetle ve keyifle yedim. Ertesin gunde pogacam hala yumusacikti.
Umarim sizde seversiniz..
E tabi bu tarifi klasik corekotu veya susamla suslemek de mumkun.
Hepinize Afiyet olsun.








No comments:

Post a Comment